Home » Articole » RO » Sănătate » Ce presupune o dietă sănătoasă?

Ce presupune o dietă sănătoasă?

postat în: Sănătate 0

Dieta sanatoasa-1

1. Bea mai multă apă

Începe ușor. Oamenii adulți ar trebui să bea cel puţin un litru de apă pe zi, în plus față de diuretice, cum ar fi ceaiul și cafeaua. Apa menține organismul la temperatura corectă și elimină toxinele, care sunt rezultatul inevitabil al metabolismului și a vieții industriale. Vei fi și te vei simţi automat mai sănătos.

  • Apa curăţă de asemenea pielea, ajută rinichii, ajută să controlezi ce mănânci, și te ține în formă. Dacă a fi mai slab, mai treaz, și cu o piele mai sănătoasă nu sunt suficiente motive, atunci care altele ar putea fi?
  • De asemenea, apa reduce consumul de la alte băuturi, precum sucurile și apele carbogazoase. Aceste băuturi sunt prelucrate cu dificultate de organism și veţi simți în continuare setea şi după ce aţi comsumat sute de calorii. Dacă vreţi ca apa să aibă un alt  gust, stoarceţi o lămâie sau adăugaţi un suc natural de lămâie în apă.

2. Mănâncă la micul dejun

Dieta sanatoasa-2

Un mic dejun ușor, sănătos, este suficient pentru a profita de beneficiile mâncatului devreme. În cazul în care este compus din proteine slabe și cereale integrale, te va face să mănânci mai puţin la prânz. Cercetările arată că cei care sar peste micul dejun mănâncă de fapt mai mult! Deci, pentru a reduce pofta de mâncare, nu sări peste prima masă. Se pare că acesta este cea mai importantă!

  • În loc de două gogoși cu ciocolată și o cafea, care conţin mai mult cremă decât orice altceva, optează pentru ouă, fructe și lapte degresat, suc de portocale proaspăt, sau ceai. Cu cât este mai sănătos micul dejun, cu atât mai mult te vei simţi mai energizat pe tot parcursul zilei, și cu atât mai mult nu vei avea nevoie să mănânci mai târziu.

3. Mănâncă bine pe tot parcursul zilei

Dieta sanatoasa-3

În cazul în care cel puţin jumătate din ce ai în farfurie este formată din de legume și fructe, eşti pe drumul cel bun. Adaugă proteine slabe, lactate cu conţinut scăzut de grăsimi, şi cereale integrale. Odată ce ai stabilit un model de alimentaţie constant, corpul tău se va simţi mult mai confortabil. Poate exista o perioadă de timp când organismul tău se va intreba unde dracu au dispărut cartofii prăjiţi sau carnea de porc, dar odată ce reuşeşto să treci peste asta, te vei simţi mai bine ca niciodată.

  • Aminteşte-ţi că nu toate grăsimile sunt rele pentru tine. Grăsimi bune pot fi găsite în pește gras, cum ar fi somon și ton, avocado, nuci, şi ulei de măsline. Acestea sunt esențiale pentru un regim alimentar bine echilibrat.

4. Mănâncă la ore corecte

Un moment bun pentru o masa de seară sănătoasă, ușor de digerat, este între 17:00 – 20:00. Cel mai bine este să eviţi gustări noaptea târziu, deoarece acestea te umplu cu calorii inutile și îţi poate perturba somnul. Dacă ai nevoie de o gustare la miezul nopții, serveşte nuci nesărate, semințe, fructe și legume.

  • Mâncarea între mese nu este neapărat rea dacă o faci corect. De fapt, consumul “constant” te poate ajuta să scapi de sentimentul de foame. Doar că ar fi bine să te asiguri că totul este făcut cu cu moderaţie.

5. Renunţă cât mai mult la carne

Dieta sanatoasa-5

În cazul în care nu ai observat, nu am vorbit până acum de carne. A fi vegetarian este o modalitate bună de a reduce aportul de calorii și de a beneficia de o mulțime de vitamine și minerale, dar nu este suficient. În timp ce este o idee bună să renunţi la carnea roșie din dieta ta, asigură-te că vei avea parte de o mare varietate de alte alimente, de la fructe la vegetale, legume, şi produse lactate, și că dieta ta este echilibrată.

  • O dieta bogată în fibre se obţine cu ușurință fără carne. S-a demonstrat că fibra reduce nivelul colesterolului, controlează nivelul de zahăr din sânge, îmbunătățeşte sănătatea intestinului, și te ajută că mănânci mai puţin. Aportul de fibre recomandat este de 30 de grame pe zi pentru bărbați și 21 pentru femei. După vârsta de 50 de ani, acesta creşte la 38 pentru bărbați și 25 pentru femei. Unele surse bune de fibre sunt fructele și legumele (cu piele), cerealele integrale și legumele.

6. Citeşte etichetele

Alimentele procesate fac rău, și de multe ori pentru un motiv bun. Cu toate acestea, ai nevoie de multe ori de ele. Săculeţele congelate de broccoli nu sunt la fel de rele ca în cazul cutiilor cu mac și brânză. Pe scurt, evită alimentele procesate atunci când se poate – dar dacă nu se poate, citeşte etichetele și fii atent la adugirile care fac rău: sare, zahăr, grăsimi, etc.

  • Alimente care rămân pe rafturi de multe ori au săruri în plus, grăsimi saturate, şi grăsimi sintetice, în lista de ingrediente. Dacă vezi aşa ceva pe etichetă (mai ales daca acestea sunt în cantităţi mari), evită-le. Poți găsi o alternativă mai sănătoasă în altă parte. Nu merită.
    • Doar pentru că se spune că nu are grăsimi sintetice nu înseamnă că de fapt nu are deloc grăsimi sintetice. Ciudat , nu-i așa? Cantităţile neglijabile, sub limita admisibilă legal, sunt ignorate – deci, dacă vezi ulei vegetal hidrogenat pe listă, ai găsit unul dintre vinovații mascați.

Adaptare şi traducere din wikihow.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *