Home » Articole » RO » Sănătate » Diete » Slăbirea prin consumul de apă

Slăbirea prin consumul de apă

postat în: Diete 0

apă

Aparentele rezultate de scădere în greutate prin consumul de apă au fost supuse unor cercetări științifice.

Aceste dovezi au fost folosit de către unii dintre oamenii de ştiinţă care au lucrat la acest studiu, precum și de alții, pentru a susţine că oamenii care încearcă să piardă în greutate pot beneficia de ajutor – dar nu prin sine însuşi – de un surplus de apă potabilă, înainte de masă sau în orice moment al zilei. Astfel de recomandări au fost anterior făcute de dieteticieni chiar înainte de publicarea acestor recente cercetări.

Impactul energetic

Relementarea energiei

Exista unele dovezi că apa potabilă înainte sau în timpul mesei poate ajuta la pierderea în greutate atunci când este utilizată în asociere cu un regim alimentar controlat caloric.

Apa potabilă înainte de fiecare masă poate ajuta la suprimarea apetitului. O abordare promiţătoare pentru reducerea poftei de mâncare care nu implică utilizarea de medicamente, și este foarte sigură, este să se bea o cantitate moderată de apă înainte de masă. Deși acest lucru a fost un remediu popular pentru supraalimentare cu mulți ani înainte, și este recomandată de unii dieteticieni și prevăzută în unele studii științifice, aceasta a fost doar recent abordată şi supusă unui proces științific randomizat, controlat, pentru a vedea cât de mari pot fi efectele:

  • Un studiu din 2008 a concluzionat că apa potabilă este asociată cu pierderea în greutate la femeile supraponderale care ţin o dietă, independent de dietă şi activitatea lor.
  • Un studiu din 2010 a concluzionat că persoanele care au consumat două căni (500 ml) de apă chiar înainte de a mânca au mâncat cu 75-90 mai puţine calorii în timpul mesei.
  • Un studiu efectuat în 2011 pe copiii obezi a ajuns la concluzia că consumul de apă a avut un efect semnificativ asupra consumului de energie. Pediatrii sunt de acord că hidratarea la copii poate fi optimă numai la copiii alăptați.
  • În cadrul unui studiu efectuat în 2011, adulţi de vârstă mijlocie şi mai bătrâni (cu vârsta de peste 40 de ani) au băut 500 ml apă cu 30 de minute înainte de masă de 3 ori pe zi, timp de 12 săptămâni, constatându-se că persoanele au pierdut 2 kg în greutate corporală, comparativ cu grupul de control.
  • Un studiu efectuat în 2013 pe adulţi între 18-23 ani a ajuns la concluzia că, atunci când au băut 500 ml de date de 3 ori pe zi timp de 8 săptămâni, au pierdut în greutate corporală.

Termoreglarea

Un studiu a constatat că băutul a 500 ml de apă a crescut rata metabolismului cu 30% după 30-40 de minute, cu un răspuns termogenic total de 100 kJ (95 kcal) (100 kJ ≠ 95 kcal). Aproximativ 40% din efectul termogenic a provenit de la încălzirea apei de la 22 la 37 °C. Un studiu ulterior, în 2006, prevede că aproximativ 500 ml de apă rece la 3 °C a provocat doar o crește în consumul de energie cu 4,5% timp de 60 minute.

Schimbările de dietă

Cercetările lui Barry Popkin au arătat că persoanele care beau multă apă, mănâncă mai multe legume şi fructe, beau mai puţine băuturi dulci, şi consumă mai puţine calorii în total. Motivul pentru consumul de băuturi care conțin zahăr mai puțin ar fi probabil că apa în cantitate mai mare îi înlocuieşte în dietă, stingând setea, astfel încât persoana nu mai simte la fel de mult nevoia de a bea băuturi dulci.

Consumul de apă crescut, sau înlocuirea de băuturi cu conținut energetic cu băuturi fără conţinut energie, sau consumul de alimente bogate în apă, cum ar fi fructele şi legumele, cu o densitate mai mică de energie, pot ajuta în managementul greutăţii.

Motivația pentru un aport mai mare de apă

Apa carbogazoasă

Un studiu arată că consumatorii de apă carbogazoasă preparată la domiciliu au avut medii semnificativ mai mari de admisie a apei băute (de la robinet + îmbuteliată + apă gazoasă) în procent din consumul total de apă, decat cei care nu o consumă, precum și aporturi medii mai mici de lapte, apă îmbuteliată, și apă de la robinet, respectiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.